Na polskim rynku pojawią się wkrótce potrawy tzw. raw food, czyli żywność tworzona na zimno, bez gotowania czy pieczenia. Do Polski wprowadzi je Stewiarnia, która od września poszerza asortyment o zdrowe przekąski Nākd i Trek.

Batony i przekąski brytyjskiej marki Nākd mają prosty skład: są to przede wszystkim owoce i orzechy. Zawierają 100 proc. naturalnych składników – bez dodatku cukru, syropów słodzących, glutenu, pszenicy i mleka. Są przeznaczone dla wegan, w wydaniu koszernym lub dla zdrowo odżywiających się osób.

Stewiarnia zaoferuje sześć linii produktowych Nākd i dwie linie Trek, zawierające łącznie 39 produktów. Pięć linii produktów to wyłącznie batony: Nākd bestsellery, Nākd owsiane, Nākd z proteinowymi chrupkami, Trek energia i proteiny, Trek proteiny. Trzy pozostałe linie zawierają żywność w formie przekąsek – Nākd w kawałkach, Nākd kulki i Nākd rodzynki.

Charakterystyczne dla tych produktów jest to, że nie zawierają one także niepotrzebnych konserwantów i innych chemicznych dodatków. Popularne są wśród konsumentów z USA, większości krajów Europy, Kanady, a nawet tak dalekich rejonów jak Australia, RPA i Chile, gdzie ich sprzedaż dynamicznie rośnie.

Stewiarnia specjalizuje się w w dystrybucji żywności. Sprowadza na rynek polski słodycze bez cukru, słodzone stewią. Stewia to roślina pochodząca z Paragwaju, której liście zawierają słodkie w smaku substancje (glikozydy stewiolowe) będące alternatywą dla cukru. Substancje te są ok. 300 razy słodsze od cukru, ale nie są przyswajane przez organizm człowieka i z tego względu nie mają kalorii. Obecnie Stewiarnia importuje produkty z kilkunastu krajów świata, m.in. z Ghany, Belgii czy Hiszpanii.

Red.

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ