W 2015 r. liczba zamożnych i bogatych Polaków sięgnęła 969 tys., a ich dochody netto to około 155 mld zł. Wartość rynku dóbr luksusowych szacowana jest na 14,3 mld zł, czyli o 13 proc. więcej niż rok wcześniej.

Z badania firmy KPMG przeprowadzonego wśród zamożnych i bogatych Polaków wynika, że dobra luksusowe nie zawsze muszą pochodzić z zagranicy. W ostatnich latach polskie marki rozwijają się i odnoszą sukcesy, zarówno w kraju, jak i na rynkach międzynarodowych. Ponad połowa nabywców towarów premium i luksusowych w Polsce deklaruje, że oznaczenie „Made in Poland” zachęca ich do zakupu.

Zgodnie z szacunkami KPMG, w 2015 r. wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wyniosła 14,3 mld zł, co oznacza wzrost o 13 proc. w stosunku do roku poprzedniego.

Największą kategorię uwzględnioną w analizie stanowią samochody luksusowe i premium – wartość tego segmentu (blisko 7 mld zł) stanowi prawie połowę całkowitej wartości rynku dóbr luksusowych w Polsce.

Istotnymi segmentami są także odzież i dodatki (2,1 mld zł), usługi hotelarskie i SPA (1,3 mld zł) oraz nieruchomości (ponad 1,1 mld zł).

Red. (źródło: KPMG)

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ