Według danych agencji Eurostat, prawie 25 proc. mieszkańców Unii Europejskiej kupiło w 2016 r. żywność przez Internet. Eksperci przewidują, że trend ten w przyszłości będzie się nasilał. Najaktywniejsi pod względem e-commerce są internauci w wieku od 25 do 54 lat, czyli przedstawiciele tzw. grupy komercyjnej, z najzasobniejszymi portfelami.

Natomiast badania Kantar Worldpanel wskazują, że wartość sprzedaży żywności przez Internet w okresie od lipca 2015 r. do czerwca 2016 r. wyniosła 48 mld dol., czyli zwiększyła się o 15 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Według prognoz, do 2025 r. wartość rynku ma wzrosnąć do 150 mld dol.

Specyfiką jest to, że spożywcze e-zakupy działają głównie lokalnie. Nie ma już najmniejszego problemu z dostawą produktów pakowanych termicznie, dlatego dużą popularnością cieszą się e-sklepy ze zdrową żywnością czy e-delikatesy, oferujące unikatowe produkty trudno dostępne. Dzięki modzie na dietetyczne odżywianie rośnie też popularność wirtualnych targowisk i platform do zamawiania ekologicznych produktów prosto od hodowców i rolników.

Oprac. ŁG

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ