Uważni współcześni konsumenci pragną przejrzystych i stałych cen. Szczególnie, że są to jednocześnie często konsumenci internetowi (connected consumers), których od dostępu do porównywarki cenowej dzieli odległość jednego kliknięcia – czytamy w raporcie „FutureBuy 2016” agencji badawczej GfK.

Ponad połowa (61 proc.) kupujących na świecie przyznaje, że spodziewa się jednakowych cen niezależnie od miejsca zakupu produktów. Wskaźnik ten jest wysoki dla wszystkich grup, najwyższy zaś wśród młodych, zarówno na wschodzących rynkach jak Brazylia (71 proc.), Turcja (70 proc.) i Indie (80 proc.), jak i także tych dojrzałych i biegłych technologicznie, jak Wielka Brytania (65 proc.) czy USA (66 proc.).

Aby zażądać wyższej ceny, trzeba zaproponować kupującym dodatkową wartość – w postaci przedłużonej gwarancji lub produktu o wyższej jakości, pod ekskluzywną marką. Sklepy z kolei reagują w takich sytuacjach dodając kolejne usługi, jak np. kawiarnie czy miejsca zabaw dla dzieci, nie zaś przez stosowanie wyższych cen.

Lepsze rozumienie zachowań kupujących, gwarancja ceny i wyjątkowość oferty będą stanowiły klucz do sukcesu w handlu detalicznym przyszłości.

O badaniu

Badanie GfK „FutureBuy 2016” zostało przeprowadzone na próbie 20 tys. konsumentów w wieku 18+ z 20 krajów. Zawiera odpowiedzi na pytania dotyczące zakupów online na tle kanałów tradycyjnych, procesu wyboru produktu/usługi, płatności mobilnych oraz liderów opinii i innowacji.

Źródło: GfK

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ