W jaki sposób chronić konsumentów-seniorów przed nieuczciwymi praktykami przedsiębiorców? To jeden z tematów konferencji współorganizowanej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów – UOKIK.

– Coraz więcej jest produktów i usług skierowanych do starszego pokolenia. To oznacza jednocześnie dużą liczbę nieuczciwych działań wobec seniorów. Co z kolei powoduje, że ta grupa wymaga szczególnej ochrony. Dlatego jednym z najważniejszych zadań dla UOKiK jest przeciwdziałanie i ściganie praktyk niekorzystnych dla starszych osób –poinformował prezes UOKiK, Marek Niechciał.

Jak stwierdził, osoby starsze są narażone na nadużycia m.in. w zakresie usług finansowych. Jako przykład wskazał polisolokaty. Rzecznicy konsumentów są pierwszym i najważniejszym ogniwem w łańcuchu dochodzenia roszczeń konsumenckich, rocznie udzielają blisko pół miliona porad – zwrócił uwagę.

We wszystkich sprawach pokrzywdzeni nogą zwracać się do powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów.

Patrz: Infolinia Konsumencka

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ