Badanie przeprowadzone na zlecenie MyShop.mobi pokazuje, że 97 proc. Polaków korzysta z promocji w sklepach. Są to głównie oferty wyprzedaży, programy lojalnościowe oraz obniżki cen. 44 proc. konsumentów to osoby, które poszukują okazji zakupowych w sposób aktywny. Większość konsumentów dowiaduje się o obniżkach ze sklepów online, aplikacji mobilnych, czy gazetek promocyjnych, zamieszczanych także w Internecie.

Do szukania okazji przyznają się prawie wszyscy Polacy. Po przecenione produkty w kategorii „moda i uroda” sięga 93 proc. kupujących, ogromnym powodzeniem cieszą się także oferty promocyjne w restauracjach (92 proc.).

Z przeprowadzonego badania wynika, że co czwartemu Polakowi zakupy sprawiają przyjemność, a co piąty je lubi, gdy może skorzystać z promocji. 44 proc. Polaków to osoby, które poszukują okazji zakupowych w sposób aktywny. Analizują oferty dość szczegółowo. Nie sugerują się tylko ceną, ale biorą pod uwagę także jakość czy opinie o produkcie.

Raport dowodzi, że aktywne poszukiwanie promocji nie jest już tylko domeną kobiet. Przyznaje się do niego 19 proc. z nich. Liczba mężczyzn jest mniejsza tylko o 5 proc. O ofertach promocyjnych i obniżkach cen, klienci dowiadują się głównie z gazetek promocyjnych (34 proc.). Popularne są także sklepy online (16 proc.) oraz aplikacje mobilne (16 proc.).

W Polsce działa już ponad 20 mln smartfonów, a większość ich użytkowników wykonuje na nich czynności związane z zakupami. Użytkownicy telefonów komórkowych częściej niż użytkownicy komputerów stacjonarnych szukają atrakcyjnych okazji zakupowych – 68 proc. w stosunku 59 proc. Poszukują inspiracji zakupowych, informacji o produktach, porównują oferty, dzielą się opiniami, czy po prostu za pośrednictwem urządzeń kupują towary i artykuły.

Oprac. ŁG

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ