Sezon grillowy w Polsce przypada na okres od maja do sierpnia, a lipiec jest miesiącem, w którym najczęściej Polacy biorą udział w imprezach grillowych. W całym sezonie grillowym Polacy uczestniczą w tego typu imprezach średnio dwa razy w miesiącu.

Przeciętna impreza grillowa np. podczas długiego weekendu majowego trwała ok. 5 godzin. Średnio brało w niej udział w niej 9 osób. Przy tej okazji ważnym konsumentem stają się dzieci i młodzież (3-18 lat), którzy wzięli udział w 3/4 imprez. 70 proc. uczestników imprez, na których były również dzieci, deklaruje, że na tę okazję dokonało zakupu produktów specjalnie z myślą o najmłodszych. Co czwarta impreza była nieplanowana i zorganizowana spontanicznie.

40 proc. uczestników imprez grillowych komponując menu i przygotowując potrawy, korzysta wcześniej z informacji zawartych w gazetkach sieci sklepów. Najpopularniejsze, najchętniej przygotowywane potrawy to: karkówka, kiełbasa tradycyjna, szaszłyki i kaszanka. Dużą popularnością cieszą się surowe warzywa (np. w formie sałatki) oraz, jako uzupełnienie menu, chipsy. Niezbędnym uzupełnieniem są także ketchup i musztarda oraz piwo, jeżeli chodzi o napoje alkoholowe.

Wybierając sklep na zakupy produktów na imprezę grillową, respondenci kierują się głównie dogodną lokalizacją, znajomością konkretnego sklepu oraz korzystnymi stałymi cenami w placówce. Świeże mięso i wędliny czy kiełbasy na grilla najczęściej kupują w dyskontach. Ogólnie rzecz biorąc respondenci preferują zakupy na grilla w jednym miejscu, w którym oferta zaspokaja wszystkie potrzeby. Ponad połowa nabywców deklaruje, że dzieli się zakupami na grilla z partnerem/partnerką.

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ