Eksperci Brytyjskiego Towarzystwa Psychologicznego zaprezentowali interesujące powiązanie pomiędzy znudzeniem a spożywaniem fast-foodów. Okazuje się, że nuda jest powiązana z niskim poziomem stymulującej mózg dopaminy.

Dla potwierdzenia tej tezy eksperci z Uniwersytetu Centralnego Lancashire w Wielkiej Brytanii przeprowadzili dwa doświadczenia. W pierwszym poprosili 52 ochotników o wypełnienie specjalnej ankiety dotyczącej ogólnych preferencji żywieniowych, a następnie przydzielili im bardzo żmudne zadanie, w którym musieli przepisywać długie ciągi liter. Gdy ponownie poproszono znudzonych uczestników eksperymentów o wypełnienie tych samym ankiet żywieniowych, okazało się, że nabrali oni ochoty na niezdrowe produkty, o wysokiej zawartości tłuszczu i cukru.

W drugim badaniu 45 uczestników podzielono na dwie grupy. Jedna oglądała interesujący, zabawny film, a druga – nudny. W trakcie seansu wszyscy mieli nieograniczony dostęp do różnych przekąsek. Po zakończeniu filmów naukowcy zważyli wszystkie produkty, aby sprawdzić, których ubyło najwięcej. Okazało się, że osoby, które oglądały nudny film, zjadły znacznie więcej niezdrowych przekąsek.

– Wyniki badania wspierają teorię mówiącą, że nuda jest powiązana z niskim poziomem stymulującej mózg dopaminy. Ludzie sięgają po produkty o wysokiej zawartości tłuszczu lub cukru, aby zwalczyć uczucie znudzenia – twierdzi współautorka badań, dr Sandi Mann.

Red.

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ