Dietetyk kliniczny dr Josh Axe sporządził listę produktów, które warto mieć pod ręką w czasie jesienno-zimowym. Wskazane przez niego produkty przyczynią się do oczyszczenia organizmu.

– Mamy do czynienia z sezonem dyniowym. Dynia jest bogata w antyoksydanty. Jednak warto zwrócić również uwagę na pestki dyni, które zawierają wiele minerałów. To doskonałe źródło magnezu. Pestki dyni wspomagają też trawienie i funkcję mięśni. Są również bogate w cynk, minerał, który pomaga wzmocnić odporność, złagodzić stres. Jednocześnie pestki dyni są jednym z najlepszych roślinnych źródeł kwasów tłuszczowych omega-3 – wyjaśnia Josh Axe.

Kolejnym polecanym przez Axe’a produktem jest brukselka. Jak wyjaśnia eksert, jedna szklanka tego warzywa ma więcej witaminy C niż pomarańcza, jest również bogata w kwas foliowy, witaminę K i wapń.

Jesienno-zimowa kuchnia nie może obejść się bez rozgrzewających przypraw. W tym czasie chętnie sięgamy po cynamon i imbir. Jednak tę paletę smaków warto wzbogacić o aromatyczny kminek, kardamon, kurkumę.

– Choć przyprawy te dostępne są przez cały rok, częściej sięgajmy po nie jesienią i zimą, kiedy na stole pojawiają się sycące, obfite gulasze, zupy i pieczenie. Przyprawy takie jak kminek czy kurkuma wspomagają trawienie, mogą również zwiększyć efekty oczyszczania organizmu i zwiększyć absorpcję składników odżywczych – wyjaśnia dr Axe.

Jeśli szukamy niezwykle pożywnego produktu bogatego w składniki odżywcze, to zdecydowanie warto sięgnąć po buraki.

– Wykazują one silne właściwości antyoksydacyjne, o czym świadczy ich głęboki kolor, ale są również doskonałym źródłem potasu, błonnika, witaminy C i kwasu foliowego – zaleca dietetyk.

Red. 

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ